VERSCHEPEN CAMPER OF 4WD

WILT U MET UW EIGEN CAMPER OF 4WD EEN LANGE REIS MAKEN DOOR ZUID-AMERIKA?

Wij kunnen de verscheping, de benodigde douanedocumenten en de inklaring in Argentinie voor u regelen en u daarmee deze zorg geheel uit handen nemen!

Er zijn 2 manieren waarop uw voertuig verscheept kan worden nl. per container of per roro-shipment (roll on/roll off). Container verschepingen kunnen gerealiseerd worden als uw voertuig niet breder is dan 2,10m. en niet hoger is dan 2,50m. Is uw voertuig wel breder en/of hoger dan is roro-shipment de enige verschepingsmogelijkheid.

RORO-SHIPMENT

Bij roro shipping (roll-on/roll-off) wordt de lading rijdend aan boord of van boord gereden. Dit is vooral voor voertuigen met grotere afmetingen en zware gewichten een goede optie. Het voordeel van roro shipping is dat de ladingen snel geladen en gelost kunnen worden.

De kosten van roro-shipment kunnen per stuk (auto’s/busjes), per lengtemeter of per kubieke meter berekend worden. Eén en ander is afhankelijk van het vaargebied en het totale aanbod.

Als uw voertuig per roro wordt verscheept kunt u ook nog kiezen uit de mogelijkheid of u uw camper laat verschepen en zelf per vliegtuig naar uw bestemming reist of dat u inscheept en tegelijkertijd met uw voertuig over vaart (zie meevaren met uw voertuig).

De roro verscheping vind meestal plaats vanuit de haven van Hamburg of Antwerpen De camper moet op zijn laatst 72 uur voor de verwachte aankomstdatum van het schip in de haven worden afgeleverd.

U brengt zelf uw camper naar de uitgekozen haven (Antwerpen of Hamburg).


Als u een offerte wilt ontvangen hebben wij de exacte lengte, hoogte en breedte maten nodig, alsmede een goede indicatie van de periode dat u wilt gaan verschepen.

CONTAINER-SHIPMENT

Als u uw 4wd wilt laten verschepen dan gebeurd dit vaak per container. De hoogte en breedte van uw voertuig zijn hierin bepalend.

Een container verscheping gebeurd met 20ft. of 40ft. containers. Naar sommige bestemmingen zijn ook nog speciale containerformaten mogelijk zoals bijvoorbeeld high cube (40ft. extra hoog) of 45ft. (extra lang).

Het voordeel van een zeecontainer als verpakking is natuurlijk dat vanaf de laad- tot losplek uw voertuig in een afgesloten container wordt vervoerd en er niemand bij kan komen. Het nadeel is dat een gespecialiseerd bedrijf uw voertuig in- en uit de container moet halen en dat bij het lossen van het schip het tot enkele dagen kan duren voordat de container met uw voertuig op de kade staat.

Wij kunnen ervoor zorgen dat uw 4wd ingepakt wordt in de container en regelen ook de bijbehorende documenten voor de douane. U levert uw voertuig aan bij het bedrijf dat de containers “inpakt”. In de haven van aankomst regelen wij dat uw voertuig weer wordt “uitgepakt” en dat de juiste documenten daar aanwezig zijn zodat uw auto kan worden ingeklaard.

Tailor Made Expeditions kan dus zowel de heen- als de terugreis helemaal voor u verzorgen!

Als u een offerte wilt ontvangen hebben wij de exacte lengte, hoogte en breedte maten nodig, alsmede een goede indicatie van de periode dat u wilt gaan verschepen.

MEEVAREN MET JE VOERTUIG

Het is voor sommige bestemmingen mogelijk om mee te varen met je voertuig bijvoorbeeld naar Zuid-Amerika. Het aanbod hiervan is beperkt. Prijzen zijn op aanvraag.

De deviatieverzekering is een verplichte verzekering van de rederij die voorziet in gevallen waarin het schip koers zou moeten zetten naar de dichtstbijzijnde haven als een passagier dringende medische hulp nodig heeft. Bij Italiaanse, Franse en Engelse rederijen is de deviatieverzekering bij de passageprijs inbegrepen, evenals de havenbelasting.

U heeft een reis- en ongevallenverzekering nodig, alsmede een ziektekostenverzekering met internationale dekking. Deze worden door alle rederijen verplicht gesteld. Indien u voor aanvang van uw reis afziet brengen rederijen annuleringskosten in rekening, die tot 100% van de passageprijs kunnen oplopen. U kunt een annuleringsverzekering bij Cargo Ship Cruises afsluiten, hetgeen wij aanbevelen, aangezien uw passageovereenkomst met de rederij niet overdraagbaar is.

De meevarende passagier moet voldoen aan diverse eisen. Zo is er een maximumleeftijd (soms 75, soms 79 jaar). De passagier mag geen structurele gezondheidsproblemen hebben en dient goed ter been te zijn. Een medisch vragenformulier dat door rederijen wordt verstrekt dient te worden ingevuld en ondertekend door een arts. Aan de hand van dit formulier wordt bepaald of je mee mag.

De kosten van de camper worden berekend door lengte en hoogtemeters bij elkaar op te tellen.

Prijs indicatie verscheping voertuig naar Montevideo:

  • totaal aantal meters tot  max. 7 m. = € 1.161,-
  • totaal aantal meters van 8 tot 8,99 m. = € 2.457,-
  • totaal aantal meters van 9 tot 10,99m. = € 3.078,-
  • totaal aantal meters van 11 tot 11,99m = € 3.985,-

Prijs indicatie kosten hut naar Montevideo:

  • Binnenhut: € 1.971,- per persoon
  • Buitenhut: € 2.953,- per persoon

Genoemde prijzen betreffen een enkele reis.
Het aantal vaardagen is vanaf Antwerpen 29 dagen en vanaf Hamburg 32 dagen.

U vaart mee met een werkend schip. Dit houdt in dat van de passagier verwacht wordt dat deze zich aanpast bij het ritme van het leven aan boord. Vertrektijden kunnen soms verschuiven, bijvoorbeeld omdat er minder of meer vracht te laden is dan verwacht werd, of omdat er een extra haven moet worden aangedaan. Het hoort allemaal bij het zeemansleven, dat u als passagier aan boord van een vrachtschip optimaal ervaart.

Bijkomende kosten zijn zgn. shiphandlingkosten a € 145,- p.p.
Er worden op dit moment geen inklaringskosten in de haven van aankomst in rekening gebracht.

TRANSPORTVERZEKERING

Het is raadzaam om het transport van uw auto te verzekeren. Er kunnen helaas altijd diverse factoren optreden waarop niemand invloed heeft. Denk hierbij aan een zware storm op zee, een gekantelde container, brand of een ander ongeluk. Alle schades ontstaan door brand, diefstal of welke reden dan ook zijn verzekerd met een transportverzekering.

Het risico op schade is altijd aanwezig, ongeacht hoe zorgvuldig er wordt gewerkt.
Een transportverzekering dekt,  afhankelijk van de overeengekomen condities, het risico op verlies en diefstal van de lading. Een transportverzekering moet altijd apart worden afgesloten en is niet in de prijs van verscheping inbegrepen.

Kosten, condities en voorwaarden voor transport:

  • 1% over de dagwaarde van het voertuig, eventueel vermeerderd met (maximaal 10%) aan transportkosten.
  • Eigen risico is € 250,- per gebeurtenis.

Op dergelijke zendingen zijn de navolgende condities en voorwaarden van toepassing:

  • G13 (all risks clause)
  • M3 (war risks and strike risks clauses) clausules en de
  • Algemene Nederlandse Beurs Goederen Polis.

Voor het afsluiten is nodig de bill of lading, een kopie van het kentekenbewijs, digitale foto’s van de auto, en eventueel ook foto’s van bestaande schades.

WA VERZEKERING VOERTUIG

De kosten zijn afhankelijk van leeftijd, merk en afmetingen van het voertuig. Wij kunnen voor u een verzekering regelen voor Argentinie, Chili, Peru en Bolivia.

NB: Alle voortkomende kosten en risico’s van verscheping komen geheel voor rekening van de klant.

MAAK EEN AVONTUURLIJKE CAMPERREIS!

BEKIJK BESTEMMINGEN